
INTRODUCCIÓ:
El dilluns dia 16 de novembre, vam iniciar el que anomenem la setmana d'activitats extraordinàries, i la vam iniciar amb la xerrada de l'autora d'un llibre que hem llegit durant aquest semestre a seminari, l'Eulàlia Bosch.
És autora de diversos llibres, com " El plaer es mirar" i " Educació i vida quotidiana". Es mestre de Filosofia i va ser la directora de Recerca per l’Ensenyament de la Filosofia(1984-1994) i la cap del Servei Educatiu del Museu d’Art Contemporani de Barcelona(1995-1998).
Segons una mestre de Blanquerna, l'Eulàlia és:
- constant diàleg entre tots els elements que fan que la seva vida tingui un component ric de coneixements, com la llar, la ciència, la filosofia...
- Constant interès sobre l'educació
El dilluns dia 16 de novembre, vam iniciar el que anomenem la setmana d'activitats extraordinàries, i la vam iniciar amb la xerrada de l'autora d'un llibre que hem llegit durant aquest semestre a seminari, l'Eulàlia Bosch.
És autora de diversos llibres, com " El plaer es mirar" i " Educació i vida quotidiana". Es mestre de Filosofia i va ser la directora de Recerca per l’Ensenyament de la Filosofia(1984-1994) i la cap del Servei Educatiu del Museu d’Art Contemporani de Barcelona(1995-1998).
Segons una mestre de Blanquerna, l'Eulàlia és:
- constant diàleg entre tots els elements que fan que la seva vida tingui un component ric de coneixements, com la llar, la ciència, la filosofia...
- Constant interès sobre l'educació
- Proximitat intencionada que mantè a tots aquests elements.
CONFERÈNCIA:
Sobre la seva xerrada, vaig agafar una serie de apunts que em van semblar interessants i són els següents:
- Fer de mestre pot ser/ és un títol d'una sèrie de conferències.
CONFERÈNCIA:
Sobre la seva xerrada, vaig agafar una serie de apunts que em van semblar interessants i són els següents:
- Fer de mestre pot ser/ és un títol d'una sèrie de conferències.
- Vaig anar a l'escola i em van ensenyar com guanyar-me la vida.
- Els estudiants han d'haver vist una sèrie de conferències o perspectives diferents sobre la professió que han escollit durant la seva carrera.
- "Fer de mestre en el marc d'una ciutat, una ciutat on creixem".
- Fer de mestre és un ofici que implica fixar-se molt en els detalls.
- Tenim una visió dels nens molt estàtica, però per més que no es moguin, aquests van creixent.
- Sobretot en la etapa escolar, els nens van creixent i nosaltres, els mestres, intervenim en el seu creixement.
- Nosaltres som extrangers, però els nens encara ho són més, ja que han arribat al món molt més tard que nosaltres.
- L'extrangeria a l'escolaes troba davant dels nens.
- La ciutat la aprenem a viure a partir de les reaccions que tenim amb la gent del nostre entorn, gent que ens ajuda a caminar, a coneixer la ciutat.
- Aprendre a viure la teva ciutat és aprendre a viure totes les ciutats del món. Aprendre a reconèixer el teu entorn és aprendre a saber el que no coneixes.
- Tu pots conèixer una ciutat i desprès no agradar-te i decidir que aquella no és la teva ciutat, però si la rebutjes ho fas a partir d'un coneixement.
- La confiança de que algú t'acompanyi durant la teva vida, és la primera comprensió del títol: FER DE MESTRE.
- S'ha de mostrar les escoles als mapes de les ciutat i més les ciutats de Barcelona que n'està plena.
- La ciutat on vivim és una ciutat que l'hem d'estudiar i conèixer per desprès mostrar als nostres alumnes el lloc on viuen.
- Hem de fer de guies i d'acompanyants als nens mentre creixen.
METÀFORA: "Les vaques surten de l'estable, menjen herva verda al camp i desprès tornen a l'estable a rumiar".
Això significa que...
Les vaques surten de l'estable per anar a buscar herva tendra al camp que elles volen perquè ja han buscat i han seleccionat el camp millor, perquè han provat herva d'altres camps i no els hi ha agradat, perquè els ha conegut, perquè a mesura que van coneixent camps i van provant l'herva d'aquests decideixen, a partir d'un coneixement, si els hi agrada o no i per tant han de seguir buscant més o no.
Al igual que les vaques, els nens van a l'escola aprenen i desprès van a casa i "rumien".
- Els nens són curiosos per necessitat. Si no pregunten, no hi ha ningú que els respongui, per tant, no coneixen món i no s'ubiquen en ell, per tant, estan perduts!
- Els nens són pura curiositat. Aquesta curiositat és com la que té un adult al veure una obraa d'art. "Tornen i tornen per conèixer més".
- Les arts obren la curiositat i generen contemplació i obren portes al coneixement, a la cultura.
- Les experiències estètiques no estan només quan estem davan d'un museu o una exposició, sinó també en la vida quotidiana.
Per exemple el Palau de la Música. Tant la arquitectura com la música ens poden transmetre experiències estètiques. Són les dues formes artístiques que es viuen desde dintre, et donen eixopluc. " La música és el so de molts edificis i és el so de la veu dels mestres".
- " No treballem amb nens, treballem amb nens que creixen".
- Donant-li confiança a les coses, la vida funciona.
- Al exposar-se a les arts, no només obres les portes a la cultura i fas de mestre, sinó que amés a més et fas mestre.
- Fer de mestre no significa el mateix que ser-ho.
- Per ser docent cal voler ser savi. No pots ensenyar si no vols ser savi.
- La didàctica sola no va enlloc, ens fa perdre el sentit. Aquesta funciona amb el desig de voler conèixer.
- Les tècniques s'aprenen.
No hay comentarios:
Publicar un comentario