jueves, 12 de noviembre de 2009

LITERATURA ORAL O ETNOPOÈTICA



Aquest dimecres, a Comunicació oral, escrita i digital, vam estar treballant la publicitat i la literatura oral o etnopoètica. Els apunts d'aquesta sessió són els següents:

La literatura oral o etnopoètica consisteix a comunicar-se estèticament a través de la paraula dita.

Les societats tradicionals que no tenen escriptura difonen la seva literatura a través de la repetició dels textos, de les peces orals.

La repetició és la clau per la conservació i la difusió dels textos. Per aquesta raó necessiten tenir una part fixa i així ser reconeguts, memoritzats i tornat a dir una vegada i una altra. El poder de la publicitat és la repetició.

L’etnopoètica és l’art verbal realitzat per persones amb talent en un procès d’improvisació.

Les produccions etnopoètiques han de tenir tres característiques:
•Ser expressades a través de l’art de la paraula amb recursos propis del llenguatge poètic: la metáfora , el sentit figurat, la rima…
•Ser produïdes per persones que tenen una certa habilitat comunicatives, és a dir, competents.
•Permetre improvisar i introduir variacions textuals segons les necessitats comunicatives del moment i la interacció entre emisor i receptor.

Els missatges etnopoètics es donen en la comunicación diària entre persones i tenen funcions diverses:

•Entretenir
•Omplir el temps de lleure
•Educar
•Donar normes
•Criticar
•Reforcen la identitat social o nacional
•Cohesionar un grup
•Crear lligams de solidaritat

No hay comentarios:

Publicar un comentario