La funció de les moderadores és iniciar el diàleg, introduir el tema per on es vol començar el debat.Els moderadors han de saber de que tracta el tema a debatre. Han d’arribar a les seves conclusions a partir del com i del què han dit els demés.
Les moderadores van començar la seva explicació introduint la definició de debat, que és aquesta:
DEBAT:Disputa o diàleg entre dos personatges al·legòrics, detall que el diferencia de la tençó i del joc-partit trobadorescs, en què la disputa és entre personatges reals.
Les conclusions a les que van arribar van ser:
- Els tres llenguatges tenen la mateixa importància.
- Tenen diverses coses en comú però s’utilitzen en espais diferents.
- Utilitzen les mateixes eines.
- Tots els llenguatges depenen de tots.
Finalment vam treballar també les definicions de exposar i vendre. Aquestes són les seves definicions:
EXPOSAR:
- Fer que (algú o alguna cosa) sigui sotmesa a una acció determinada.
- Desenvolupar, interpretar, un tema, un paràgraf, etc.
- Posar (alguna cosa) en un lloc amb el fi d'exhibir-la.
VENDRE:
- Oferir (un gènere o una mercaderia) per a qui en vulgui comprar
- Transferir (alguna cosa) a algú en canvi d'una quantitat de diners
Va ser una classe molt interessant, ja que vam tenir que ajudar-nos entre tots per aconseguir trobar les conclusions del debat. Hem va sobtar que una de les moderadores digues: Al inici tothom està molt segur i pensavem que el nostre llenguatge era el millor, però a mesura que la gent va defensant el seu et vas donant compte que alguns tenen raó ( encara que tinguis que seguir defensant a mort al teu) i acabes estant insegur. Hem vaig sentir molt identificada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario